Thursday, July 15, 2010

MENARA KESESATAN...

Dari lembah terasing
Kita diperlihatkan
Satu lakunan Pentas
Mainan Cendikiawan

Ini lah sebahagian cara hidup kita
Mempermainkan dan di permainkan
Guna dan diguna tanpa disedari
Dan menyedari

Kita didorong dorong
Dari isu ke isu
Termusnah kecewa
Kemudian di selamatkan

Tiada yang pasti dari lembah ini
Haluan menuju kebutuhan
Banyak yang kabur
Tanpa disedari semua mimpi

Menara kesesatan sempit fikiran
Menara kesesatan dalam DUNIA...




p/s:-Tahun 1997 aku pernah jatuh tersungkur kat laps parliman... layan laps la konon.... Tapi tu cerita dulu2 ar....



=PEACE=

17 comments:

NAJ HEBAT said...

errrr... parlimen???


aku tatau la yunk..

aku malas nak isu mengisu parlimen ni..

aku sejarah tingkatan 5 aku paling benci..

HAHA..
yunk.. hapal ye sipir 9.

dkama said...

to Naj Hebat...
Hapal la...9 x 6 = 5 =9... hahaha gila talak punya sipir... PEACE...

ciK LyndaWawa igUana said...

hai...makan ubat dowh..hehehhe..
takde kene mengena dengan entri.
miahaha

dkama said...

to lindawawa iguana...

Hari2 makan tak jadi apa gak...Dr pesan jangan makan buah2an n sayur buat sementara waktu ni... sampai merah2 kat anak tekak ilang... PEACE...

meo188 said...

dlm parlimen ade bung mokhtar..huhuhuhu :D

hakim said...

weh pe cete ni msk parlimen lak dh..heheheh

hans said...

owh
masing2 memperalatkan isu untuk kepentingan masing2

p/s : Review Film : Mantra Filem Seram Paling Terbaik Keluaran Metrowealth?

Eye_nee said...

Parlimen......Parlimen..Parlimen..
kene pelempang sekali sorang yg kat dlm Parlimen tu..baru sedar kut....semua mimpi...ada mimpi nak masuk surga..ada mimpi nak tambah bini artis...umpama mimpi dalam mimpi....

zia said...

mula2 wa tengok..wa tak tahu ni menara ape..huhuhu..-->ketinggallan betul wa..

ch@ said...

inilah dewan perdebatan paling havoc dan hot. :)

meo188 said...

bro.. parlimen bro!

btw, jom ambil award khas utk blog nie di..

http://freewebcomic.com/2010/07/geng_cipan_award_pakatan_komik_online/

hans said...

den nak kongsi video yang mampu buat ekau muda 10 tahun dari usia sebenar selepas menontonnya

p/s : Lagu Waka Waka versi terbaru..Shakira Kalau Tengok Nih Confirm Nangis

hans said...

bro
cuba bagi pandangan ekau sikit jika ekau berada di tempat orang2 nih

P/S : Entry 18 Tahun Ke Atas Sahaja : Tiba - Tiba Rasa Takut Mahu Menggunakan Tandas Awam!

blueCITY® said...

salam,


rakyat hanya mainan
rakyat hanya umpan
rakyat hanya bahan
rakyat hanya peranti

utk mereka peroleh kekayaan didunia

biarkan sahaja selagi termampu
jawab lah mereka nanti disana
adakah mereka pemimpin yg adil
adakah mereka pemimpin yg amanah
adakah mereka pemimpin yang jujur
mereka org pertama yg akan di tanya nanti....


semoga dkama sentiasa dirahmati allah swt selalu. amin

nidus2 said...

Kalu pindah kat Putrajaya lagi hangat kot.

Anonymous said...

http://www.metro-nica.com buy zovirax online. The most common side effect from generic Zovirax is dyspepsia. http://www.metro-nica.com zovirax advanced guestbook 2.3.3 [URL=http://www.metro-nica.com/]purchase zovirax[/URL] zovirax cream directions purchase zovirax zovirax vs denavir ointment

Anonymous said...

Oi3B2D osxgbqqvufek, [url=http://urhyjyjrooek.com/]urhyjyjrooek[/url], [link=http://ogavtqjlyxog.com/]ogavtqjlyxog[/link], http://jktmqfonpwzk.com/