Thursday, January 17, 2013

Biru Muda

Mood suam-suam kuku...

Badan terlampau penat agaknya... Bangun saja dari pembaringan terasa malas sangat... Mata masih layu... Ku segerakan apa yang wajib dan selepas itu aku sambung balik tidur... Ku peluk Iman erat-erat... Biar tak terlepas ke mana-mana... Sementara umi bersiap-siap untuk pergi kerja... Pantasnya masa tak terasa... Tiba-tiba " Iman jom pegi sekolah... Cium abah... muahhhh...Bang umi gi kerja dulu"... Dengan nada sengal aku bersuara "Bye umi... Bye Iman"...

Pemergian mereka bermakna jam sudah pukul 7.30am. Begitulah rutin harian yang dilalui... Kini giliran aku pulak untuk mempersiapkan diri... Di dapur seteguk air masak melewati kerongkong ku... Loya je rasa... Itulah yang aku rasa setiap pagi bila meneguk air masak selepas bagun tidur... 2 sudu Milo dan sesudu susu pekat ku masukkan ke dalam cawan yang kemudiannya ku penuhkan dengan air panas, setalah siap dibancuh, ku biarkan saja di atas meja makan...

Terasa diri ini lembab... Tak tahu kenapa hari ini tak seceria selalu... Sentimental sangat rasanya... Ku dekati Pc kesayangan ku yang sentiasa berjaga 24 jam, ku lihat trand Sideway... uhhhg... Sedikit megeluh... Sepatutnya aku bersyukur dengan apa yang ada... Kesal dalam kehambaran di situ...Ku pasang lagu yang kegemaran ku melalui Winanp... Tapi tetap juga tak bertukar kepada warna merah, warna hijau atau warna2 ceria dalam hidup aku... Kenapa aku sengal hari ni...? Entahlah... Ku biarkan saja lagu berkumandang ... Mandi...


"Uusiiiiiiia Perangkap Kita
Remaja kita tinggalkan
Namun aku masih menggenggam janji

Tinggal kenangan
Gagal segala impian
Tinggal bertanya... Erti SEJATI.." 


Tak sempat lagu sejati tu habis aku dah siap mandi... Rocker sejati bewarna biru muda... Lain macam pulak bunyinya... Lantak lah... Asal bukan warna merah jambu kira ok kot... Setelah bersiap aku duduk di meja makan untuk menikmati Milo yang ku bancuh tadi... Kini sudah suam-suam kuku macam diri ku... Senang nak teguk...Sluup selesai... Dengan doa ku tinggalkan rumah yang telah ku kunci... Masa untuk merempit... 


Dengan harapan sampai di office aku bertukar warna...



PEACE

4 comments:

Anonymous said...

hahahahah.. nk tukar jd warna ijau ke??? ogre2..

SharHanah® said...

lama giler tak singgah sini.

dkama said...

to
Anonymous...
Cam kenal je!! Ogre2 ni..

to
SharHanah...
tQ masih sudi lagi singgah sini...



Maiyah said...

salam..
akk pun lma
dah x ke sini
mood blog suam2 jek :D
PEACE