Friday, September 18, 2009

Setulus Dkama Buat Sahabat


Di tepian mandi danau ku hijau yang cantik selalu dan di situ tempat ku bertemu aku dan dia... Perh sadis giler aku mengenangkan satu syawal yang bakal tiba... Di iringi pula dengan lagu dendang perantau... Sebenarnya bermula ramadhan lagi aku dah tau yang aku takkan dapat beraya tahun ni dengan keluarga... Namun aku cukup kuat mengharungi hidup... Tapi menjelang hari-hari terakhir Ramadhan nih lain macam sikit rasanya... Arrrrhhhhhhhh Blues mencengkam perasaan.... Namun inilah dia habuan yang aku terima pabila bekerja dengan agensi keselamatan yang melibatkan RINGGIT... Hari raya semua orang nak beraya di kampung, semua orang nak pakai duit dan semua ATM mesti kena ada duit...Untuk tujuan itu, aku dan orang-orang macam aku bertungkus-lumus demi Syarikat dan pelanggan... Yang terpaksa adalah aku... bagaikan perintah rasanya... Perintahmu adalah belenggu, mencengkam ku dengan kuasamu, membuat aku menjadi layu, dalam suasana yang masih baru... hah kan dah keluar lirik lagu Belenggu Irama dendangan WINGS... Tahun-tahun yang lepas pun aku tak dapat beraya jugak tapi aku tak kesah sangat sebab aku bujang lagi... Kali nih aku dah bergelar suami orang... Rasa cam tak cukup sifat lak kalau isteri tersayang balik kampung sesorang dengan pelangi di matanya... Terharu aku beb!... Walau apa pun aku bersyukur kerana aku masih lagi mempunyai kerja, aku masih lagi mampu mencari nafkah dalam situasi sekarang yang amat memerlukan pengorbanan dan yang paling penting aku masih lagi mampu untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI buat sahabat-sahabat aku sama ada di sekeliling aku atau pun yang ada di dalam blog... Buat semua sahabat aku di sini Ampunkan aku kalau ada tersalah bicara, mengguris perasaan atau apa jua salah silap aku kat korang... Bagi mereka yang sudi harap ambilah KAD RAYA ini dan pakukan kat blog korang.... sesungguhnya aku akan rasa dihargai kalau aku nampak kad raya yang tak cun nih ada kat blog korang walaupun aku tak beraya tahun nih... Salam Dendang Perantau dari Dkama buat semua...PEACE

10 comments:

maiyah said...

salam.. lah kene keje ker.. takpe.. dah biasa kot.. Selamat Hari Raya pd Dkama n isteri :)

maiyah said...

opps.. isteri lak.. silap teknik.. maklum ler dah tuee heheh :D

dkama said...

Tq sis... isteri dapat beraya... dkama jer jer yang tak... hehehe PEACE...

DaliaLiyana said...

yeahh,,nak raye da..
camat hari raye..
pulang dgn selamat..
kem salam org kg..
jgn lupa tapau kuih raye utk DL....hehehe..

anaklaut said...

salam....dkama.

terima kasih kad raya yg comel tu..:))

terima kasih juga kad raya saya..sudi tampal di blog dkama.

eiza in the house.. said...

ho..ho..balik kg..
ceh..mcm la kg aku tu jauh..
padahal hari2 balik kg..he3

jgn maraaah arr..
dkama aku dtg nak ambik kad ko..
thanks ko sudi tmpal kad raya aku yg tak cun tu..ko jgn arr..sedey2 mana tau tahun depan rezeki ko dpt beraya bersama puan makwe tercinta..selamat hari raya :P

mamai said...

selamat hari raya...kama nanti kalau duit kat ATM tak ada aku cari aku tau

dkama said...

DaliaLiyana:
camat ari raya... lamak kuih raya takde... kuew tiow ade ar... PEACE

anaklaut:
hahaha muka aku yang ganas2 nih pun kira comel ka bro... hahaha TQ singgah bro...PEACE

eiza in the house:
awek tersayang akan beraya bersama aku pada hari raya ke-7... nanti datang ar umah... hehehe PEACE

mamai:
bro gua jaga area genting jer,... kalau len tempat kena tanya kat kaunter pertanyaan... tak pun tanya sama Dr.Sami... peace...

meo188 said...

tq bro!!!!!! :D

dkama said...

meo188:
Berbaloi-baloi