Wednesday, May 19, 2010

SUATU KETIKA...

Di suatu malam nan hening sedang aku terkulat kulat menyiapkan Asigment Programming C++, Kebuntuan aku terhenti kerana bunyi sumbang yang hadir dari suara member serumah aku... " wei Rock_kapak ada awek call ko nih... Rock la sangat hahaha"... Perh bisa tol bahasa dia... menusuk kalbu tuh... Kalau tak mengenangkan kawan dah lama aku baling kepala dia dengan harddisk terpakai yang bersepah kat bilik aku nih... Aku pun keluar dari bilik... Rasanya merah padam jugak muka aku masa tuh... Pastuh aku buat buat selamber dan bertanya... " Sapa pulak yang call aku malam malam nih??"... Tapi hampeh pertanyaan aku dijawap dengan senyuman sinis... Rasa nak lepuk jer pala dia 2-3 das... Ganggang telefun aku lekap di telinga... Ku mulakan dengan ungkapan " Hello"... " Hello kama saya nih... kama tengah sebok ke?" Aku terpukau seketika sebab suara ini adalah suara yang telah lama tersemat di hati ini tanpa pernah sesekali terlerai rahsianya... " Tak la sebok sangat... tengah buat Program... mana dapat no ni??"... Dengan lemah lembut dia menjawap.. " Saya mintak dari Ijat petang tadi"... Perh menyirap darah aku dengan budak sekor tu... Dia yang bagi rupanya lepas tu kutuk kutuk aku... "Kama pc saya rosak... Boleh tolong tengok tengok kan tak...?" "Rosak? Kenapa?" Aku buat buat tanya pulak... "tiba tiba blank screen... assigment banyak tak siap lagi nih..." Ehm takkan aku tak tolong kan... Sebenarnya aku bukan pakar sangat untuk repair pc nih... tapi aku pun tak paham kenapa aku jadi pilihan dia... "ok esok lepas abis kelas kama datang umah k..." Aku rasa jawapan aku sudah cukup buat dia senang hati... " ok lepas kelas esok saya tunggu kama tau... bye..." Lepas aku letak ganggang telefun aku terus belalu dan masuk balik dalam bilik ngadap pc buruk aku... Masalah pc aku aku pun belum aku selesaikan lagi... Dengan organ dalaman pc aku dan semua cable berselirat semuanya terbentang atas sejadah... Bila aku pasang kat casing tak nyala la pulak dia... Nak tak nak biarkan la dia terbarai atas sejadah tu.... apa yang terjadi ke atas aku masa nih bukan berfokuskan program C++ lagi... Aku dah mula ayik masyuk terbayangkan seseorang...


Bersambung...

=PEACE=

19 comments:

ciK LyndaWawa igUana said...

mulA la dia jiwang nieh.....

dkama said...

to Lindawawa iguana...
hehehe layan blues... sekali terkenang da... PEACE

ciK LyndaWawa igUana said...

hantu jugak kamu kate kucing tu cam kanggaro...cian tul....sedih2....tak cukup sifat....
tapi pandaila kucing tu..
leh jalan guna 2 kaki je

sekamar rindu said...

di malam yang hening tu...

zulkbo said...

salam..
kesian aok
jadi mangsa jer
pompuan kalau cantik
gitu lak..he he he

hans said...

bersambung plak dah

Nazz@Purple said...

ooo C++..nazz penah kantoi sub nie..huhuhu

maiyah said...

buuuulannn maduuu di awannn biruuuu lalala.. peace..

meo188 said...

bluse bro... dh lame tak tulis panjang2 nie... huhuhuh :p

dkama said...

to Lindawawa Iguana...
Ehm sayangilah si comel itu... PEACE...

to Sekamar Rindu...
Hahaha intro kena gempak bro... PEACE...

dkama said...

to zulkbo...
hahaha lelaki memang mudah terpedaya bro... Tapi dia ni bukan sekadar cun je... banyak yang istimewanya... PEACE...

to hanz...
Sabar bro ada masa ada mood gua sambung ar... PEACE...

dkama said...

to Nazz@purple...
Sub tu kena serahkan pada yang pakar... PEACE...

to maiyah...
Tiada yang mengganggu... Buuuulllaaan madu di atas pelangi hanya kita berduaa... Mengecap nikmat cinta... PEACE kak...

dkama said...

to meo188...
Tulis panjang2 takut orang penat nak baca bro... Sekali sekala boleh ar... PEACE...

HonEyBuNNy said...

hai..lma ila xdatang jenguk2 sini...ehhehe...jiwang2...best...

blueCITY® said...

salam...
terbayangkan awek yg kol tadi ke?
kehkehkeh...
laki pantang awek kol, mula la fikir lain jer ya, hahahhaha...
susah nak mintak tolong ngan laki2 nih kan kan, muahhahah..

opsss..
bersambung!!!

dkama said...

to honeybunny...
Jiwang? hahaha cita tak abis lagik la... PEACE...

to BlueCity....
nih bukan cita tadi... nih cita 10 tahun yang lalu... kama pun tak pasti cerita benar atau rekaan... yang pasti akan bersambung... PEACE...

zia said...

eh..eh..amboi..amboi..hehehe

dkama said...

to zia...
amboi amboi amboi... hehehe... PEACE...

-- ananfm -- said...

uish..
gle ah..
abg aku da start jiwang karat dia..
heheheh..