Monday, November 15, 2010

Pelik Tol Perangai Dya Adriza & No 25

Wokeyyy... Aku mulakan dengan Dya Adriza... Jeng jeng jeng... Alamak takde Intro yang lebih saspen dari ni... maap je la... ok Dya Adrza seorang yang Biru... Sejauh mana birunya aku tak tau yang aku tau dia kasi aku tag untuk dijawap... Mungkin dengan tag boleh mengeratkan silaturrahim dan silaturrahman... hahaha... Ok sapa2 yang lum kenal ngan Dya adriza boleh klik kat nama dia ni... DYA ADRIZA

Angka 25 selalu jadi mengingatkan aku pasal mat rempit kampung aku dulu... Kat selangor diorang gelarkan team diorang 25team... pastu kat segamat diorang gelarkan team diorang Tu-Pai Team... tahun 96 kalau tak silap aku... lama dah cerita tuh... 25 yang wajib kita tahu ialah 25 rasul... Korang mesti pelik... Apa kaitan antara Dya Adrza dengan no 25... sekali lagi jeng jeng jeng... Tag dia bertajuk 25 perkara yang pelik pasal aku... hahaha susah gak aku nak jawap... kalau yang pelik pasal korang senang sikit aku nak taram...

Di petang nan damai ini maka bermulalah episod aku mencari ilham... Aku tanya kat seorang kawan FB yang bernama Norita Mohd.. tapi jawapan dia suma satu je... makna nya aku kena cari lagi 24.... Cari punya cari punya cari... makan terjawap lah sudah segalamnya dan di kala itu kepala aku dah terlangkop depan lappy aku... hahaha

25 perkara yang pelik pasal aku...

1 Aku memang pelik sebab aku tak perasan yang aku ni pelik... Pelik kan? Pelik tapi tak heran...

2 Aku akan isap rokok bila aku tengah diposit dalam toilet...

3 Aku akan buat kerja cepat2 sebab aku nak relexs lepastu tapi dapat pulak kerja baru bila kerja tadi dah siap... yang peliknya esok aku akan buat lagi camtu... hahaha...

4 Muka aku sedikit bengis tapi aku ramai kawan... hahaha pelik tapi benar..

5 Aku boleh hidup dalam hutan dan aku boleh hidop kat bandar... Memang la semua orang boleh jugak... Tapi apa yang aku maksudkan ialah... Dulu aku kerja kat estate dan aku hidup dengan aman dan damai... Di kala itu aku penuhkan rutin harian aku dengan kerja, mancing, tembak ikan, jerat landak, racip ayam, racip puyuh, cari petai dan macam2 lagi... Sekarang aku kerja kat bandar aku merempit, tengok wayang, berblog, layan Astro... Aku buat je lah apa aku nak buat janji ROCK... hahaha

6 Aku belajar tak tinggi mana tapi ada la jugak Diploma... Result aku tak la cemerlang mana tapi ok... Yang peliknya aku lebih suka kerja kat kedai makan... Dan sekarang aku jadi PakGad je... Hahaha

7 Umur dah libih tapi perangai cam budak2... No komen... PEACE...

8 Teramat suka mencari maksud yang tersirat... hahaha suka berfikir yang bukan2...

9 Seperti yang sedia maklum aku ni memang kuat merapu... Dari aku kecik lagi sampai sekarang...

10 Orang nampak aku rendah tapi sebenarnya aku lagi tinggi dari orang tu kalau ukur... Aku mmg pelik sangat napa orang cakap aku pendek...

11 Tak minat Filem Hinustan... Tapi kalau orang pasang aku layan jugak... Hahaha

12 Suka main gitar tapi tak pandai2 sampai sekarang...

13 Tak suka menghampakan orang tapi akhirnya aku yang hampa... pon no komen gak...

14 Benci dengan bunyi HP walaupon yang call aku tu insan yang tersayang... Tapi sukan bunyi alam...

15 Suka bergaya depan cermin... Tapi tak suka sikat rambut...
16 Tak suka bau busuk dan lebih tak suka bau wangi...

17 Tak suka pakau minyak Rambut

18 Aku akan menyanyi bila bagun tidur...

19 Suka tengok wayang tapi kedekut nak keluar duit beli tiket...

20 Suka sangat makan satey... tak makan nasi tak pe janji makan satey... 20 cucuk tak cukup beb!... hahaha...

21 Berkawan dengan perempuan... Yang ni yang sangat2 aku pelik sebab aku tak berkawan dengan perempuan dari kecik sampai aku besar... Tapi sekarang aku dah ramai kawan... Lelaki ke perempuan ke aku dah tak kesah...

22 Cepat terikut dengan falsafah2 bingai Rockers tanah air... contohnya... "Makwe boleh cinta tarak"... "Kita Peng Yau"... n macam2 lagi...

23 Suka memasak... hahaha aku tak tau kenapa tapi aku suka orang rasa masakan aku... Kedamaian ada di situ... PEACE...

24 Peramah sangat dan mudah mesra... kadang2 kat kedai kopi kawan2 aku malu ngan aku... ntah sapa2 aku tegur... hahaha...

25 Terlalu banyak kebetulan dengan nama aku... Kat sekolah orang panggil aku Aman dan aku belajar di kelas 5 Aman... dan aku suka keAmanan... sekarang aku jadi pakGad untuk memelihara KeAmanan... Yang penting aku jarang kena Saman...

Buat Dya Adriza... aku dah bayar hutang... Tag ni aku tak panjangkan pada sesapa pon... Tapi kalau ada rakan2 bloger nak buat kasi tau aku... Best jugak baca Tag orang... haha..

=PEACE=

8 comments:

ryta said...

pelik aq ngan ko ni...skang br aq pasan ko mmg ada sikit pelik lahhhhh...tp yg paling pelik tu sekejap pan ko leh senaraikan kepelikan ko tu...bkn sikit2...byk tu 25...
eh...aq yg first ke ni...pelik2...

dkama said...

To Ryta...
Ko jangan buat2 pelik ar Ryta... hehehe... semua ni benar belaka... Mungkin ni la kali pertama aku bercakap benar... hahaha... Tak caya ko belanja ar aku makan satey... Tengok ar berapa banyak aku boleh telan... pastu tengok ar berapa banyak ko kena bayar... hahaha...
PEACE...

dya adriza said...

huh.. gile terkedu saya tengok tajuk entry, tengok kat entry ni banyak betul nama 'dya adriza' hahahah! seronoknya jadi femess!! tq bebeh~

semuanya sgt2 kelakar! paling suka nombor 8. saya suka biru, x bermakna saya 'biru' k hahaah!

nway, hutangmu kuterima. lalala~

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

hehe terbongkar rahsia

LATEST ENTRY

FALSAMPAH ATAU FALSAFAH?

KALAU LA AWAK TAHU?

dkama said...

to Dya adriza...
aku tengok blog ko biru semua... tapi aku tau ko suka kuning... apsal lak ko suka no 8... kompius aku...

to Gadis kampung separa bandar...
syyyy jangan kasi tau orang kampung... sat lagi aku no... PEACE...

maiyah said...

gi blajar main gitar lagi bg abih :D

meo said...

kucing pun rock! huhuhu :D

dkama said...

to Maiyah,...
dah tak sempat dah nak belajar... Kelas peralihan untuk budak kecik2 je... yang besar2 diorang jadi jaga je... PEACE...



to Meo Kapak...
Uih Bro... Nak kena kapak ni... hahaha... PEACE...