Friday, November 12, 2010

SUATU KETIKA - Part 5

Suara yang kedengaran datangnya dari seorang kawan...

"Apa nak jadi ko ni Rock... Jom!"

Perhhh... Darah aku serta merta naik... Bagi aku dia yang tak tahu hujung pangkal seperti menyalahkan aku... Apa yang berlaku tadi sebab menolong seorang kawan... kalau dia di tempat Azan mesti aku akan tolong jugak...

"Nak jadi apa bendanya...?"

Aku sengaja balas soalan dia dengan soalan jugak dan terus berlalu dari situ...

"Ko tu hah... Magrib ntah ke mana... Isyak ntah ke mana... tau tau dah subuh baru balik... cepat ar bersiap aku tunggu ni.."

Tersentak aku tiba-tiba... hahaha sangkaan aku salah rupanya.... Aku ingatkan dia nampak pakaian aku kotor punya pasal... Rupanya dia tak tau yang aku baru lepas bergadoh... Terharu jugak aku dengan sahabat cam dia... cuma sahabat je yang akan mengingatkan kita pasal solat ni... Aku terus masuk bilik untuk ambil tuala...

"Ijat.. aku mandi jap.."

"ok"

Selesai mandi aku bergegas masuk blik untuk bersiap... kain pelikat dan baju melayu aku sarung... lepas tu aku capai kopiah dan masukkan dalam poket baju...

"Ijat jom jangan terhegeh hegeh... Let's Rock n Roll... Waktu dah nak masuk dah ni..."

"Rock n Roll pala hotak lu... Aku tunggu dia bersolek suka suka aku pulak yang yang terhegeh hegeh... Ni hah"

tak pasal pasal aku yang macho di subuh nan hening ni ditunjukkan dengan jari tengah terpacak oleh kawan baik aku sendiri..."

"Hahaha... Ko ni tak leh gurau lansung..."

Kami pon keluar dari rumah menuju ke surau yang terletak di barisan belakang rumah kami... Sampai di surau kelihatan dua tiga orang sedang mengambil wuduk... Aku buat tak paham dan terus join sekali... Jemaah tak ramai... Biasa ar subuh la katakan... Aku dok baris depan... hahaha time subuh je la depan... Time lain jangan harap.. manjang belakang je... Tiba tiba imam bersuara pulak...

"Hah apa lagi qamat la... "

Alamak...

"Ehm kalau camtu saya kena amik wuduk sekali lagi ar... wuduk yang tadi untuk sembahyang... Untuk qamat saya tak amik lagi... Tapi tadi saya nampak Ijat amik wuduk 2 kali mam... boleh ar dia qamat"

"Issk aku pulak kena"

Perh selamber aku begurau ngan imam sebelum sembahyang... Tapi tektik aku menjadi... Tak pasal pasal ijat jadi bilal aku subuh tu... hahaha...



Bersambung lagi...



=PEACE=

10 comments:

ciK LyndaWawa igUana said...

ape nak jadi ngan ko ni rock..hahahaha

ryta said...

woiiiii p.cik...wat package ker...3 in 1...mgrib,isya',subuh....

dkama said...

to ciK LyndaWawa igUana:
Jadi setan hahaha... Entahla apa nak jadi... PEACE...

to ryta:
ko ni... ada ke pakage camtu... biasa ar aku kalau tak ketuk tak jalan... PEACE...

dya adriza said...

Lamanya awak x update. tunggu jugak bila nak update hehe. hebat betul alasan tu. boleh pinjam ek.. hehe~ oh ya! Saya tagged awak. buat tau 25 perkara tu ^^

dkama said...

ok nanti aku jawap... PEACE...

fafa punya said...

lu rasa bila lu mau perabeh cerita ni? :D kalau lama lagi wa talak power ho mau baca. kalau mo habes wa na cetak buat komik bUJANG. ^^

sekamar rindu said...

salam..

rock tetap rock....tanggungjwab tetap tanggungjwb kan..

dkama said...

to fafa punya...
wa ingat cerita ni susah nak abis... perjalanan idop 40 tahun beb... tu belum campur perjalanan hidup spontan yang datang kat kepala hotak wa lagi... Lu print je la sikit2... lama lama tebal... hahaha PEACE

to Sekamar Rindu...
Rock cuma gaya hidup dan tanggungjawap adalah peraturan hidup... Gaya selalu tak tinggal... Peraturan selalu terabai... Adusss... Ehm Thank bro singgah sini... Sihat?.. lama tak dengar khabar...

Nazz@Purple said...

hehehehehe..

dkama said...

To Nazz@Pink...
hehehe