Thursday, July 23, 2009

MAKANAN YANG JIJIK...

TIKUS GORENG
Makanan ini adalah makanan kegemaran sebahagian daripada penduduk Indonesia khususnya di manado. Bentuknya seperti ayam goreng. Bagi kita makanan itu yang pelik dan jijik sekali tetapi bagi mereka, tidak....

ROTI KUKUS DAGING KUCING.
Di Hong Kong daging kucing dimakan bersama roti kukus maka terhasilah satu aroma yang amat meloyakan. Nmun demikian itulah yang menjadi kegemaran bagi penduduk di situ. Cian si comel kan?

TESTIS BABI
Bagi sebahagian daripada penduduk sepanyol dan Kanada, testis babi dirincik halus-halus, kemudian dimasak dengan bawang putih dan pasli. Makanan pelik ini dinamakan Criadillas. Ramai juga yang suka testis ini di buat barbeku... hahaha ..

SMALAHOVE
Di Norwar Smalahhove adalah nama makanan berupa kepala kambing yang telah disalai selama beberapa hari. Setelah cukup kering, seluruh kepala kambing itu dimakan termasuk, mata, otak, lidah dan lendir-lendirnya sekali...

PUDING DARAH BABI
Di Trinidad puding darah babi dicampur remah-remah roti dan nasi telah menjadi makanan kegemaran mereka...

Satu soalan yang timbul di sini ialah antara makanan di atas dengan rasuah , yang manakah lebih jijik???



PEACE
Rujukan:MASTIKA ogos 2009 m/s 80

11 comments:

mamai said...

terima kasih kerana tak sudi ajak makan...huhuhhu aku baru lepas makan rasa nak terkeluar balik dah nie

anak laut said...

salam...bro..

tq singgah blog saya...mungkin lain kali..ada tag tu..:)) hidup perlu rock..!!

anak laut said...

bro, rasuah lebih jijik..

sis_nita said...

erk!
sumerr menjijikkan..

T.u.Y.a said...

iwyerkkkkkk!!!!
meluaskan segala rongga dan anak tekak aku la kama..
geli betol..ade lak selera deorg nak makan benda alah tu sume..

pada Tuya la..rasuah 1000 kali jijik..

pejuangkesan said...

slm bro..

ternyata sungguh menjijikan...amcam diaorg bleh makan makanan cm ni...gua sokong pendapat anak laut - Makan rasuah lagi jijik..

dkama said...

mamai:
bro, baca bismillah dulu sebelum makan... kalau perlu amik wuduk :)PEACE...

anak laut:
tag pun tag lah janji ROCK...
banyakkan makan nasi berkuah n jangan makan rasuah... hahaha PEACE...

sis nita:
jom makan char kuew tiow sis...

TuYa:
so makan rasuah kena samak 1000 kali hehehe PEACE...

pejuangkesan:
Bagi diorang tuh sume makanan pasal tu diorang makan... bagi kita tu sume najis n najis muhallazah tu pasal kita jijik...
betul bro!! gua sokong lu... makan babi kena samak tapi makan rasuah sama cam makan danging saudara sendiri bro... lu jangan makan kawan ar... hahaha PEACE...

sHaH said...

errkkk!!!
soklan cepu mas yang mastika tnya..
ko rasa?
huuhuhu..

meo188 said...

sy mkn hati....

nfm said...

wekkk..
nk muntah..
cmne dorg leh mkn bnde2 2??
ermm

:: Cikgu Wiween :: said...

aiseyy..dua2 gua jijik bro!! tikus goreng???? adoi laa...sgt xbley blah! huhuhu