Tuesday, July 28, 2009

Sentuhan Cintaku Kehilangan Bisa...

Setelah satu purnama menjelma, Namun kutatap wajah kusam UNTA ku yang tersadai kaku tanpa aksi dari ku... Aku paham dan aku mengerti perasaannya namun cintaku kehilangan bisa... Aku mula pasrah dengan apa yang ada kerana di kalbu ini bukan hanya dikau sahaja wahai UNTA... SATRIA lambang keperkasaan ku di corner juga memiliki hati ini... Juga telah menjangkau empat purnama lamanya tak ku hiraukan... Ini lah bahana Sentuhan Cintaku Kehilangan Bisa... Namun kini ku nekad dan ku leburkan jua apa yang ada agar dirimu wahai UNTA bangun semula walaupun tidak segagah mana... Sedikit demi sedikit kubajai cinta ini agar dikau terus beraksi membawa ke mana ku pergi... Tanpa mu wahai UNTA, sungguh asing dunia ini... Dan hari ini jua aku sedar dikau masih berpantang dan tak mampu mendaki setinggi puncak genting... Sabar dahulu wahai UNTA kerana saatnya akan tiba dan seluruh papantanda akan menyaksikan cinta kita...


TAG DARI AKIM

Dalam melayari hari-hari malang aku kerana poket yang agak pokai ketika ini, maka aku pun membizikan diri aku dengan kerja2 yang bermanfaat bagi aku dan hanya untuk diri ku... Namun tanpa aku sedari rupanya aku kena TAG dari seorang sahabat bernama ABDUL HAKIM BIN ABDUL RAZAK yang berasal dari plenet NAMEK yaitu seangkatan ngan SON GOHKU... Beliau seorang yang... Malas aku nak cakap kat sini... kalau korang nak kenal klik kat sini jer lah...


1. Berapa umur anda?
Aku lahir 19/12/79 yang aku tau
Umur aku semakin pendek... Sehari, seminggu, setahun tapi tak mungkin seabad...
aku pun tak tau... Ampunkan aku kalau ada salah dan silap... hehehe

2. Anda berasal?
Aku berasal dari Nabi Adam dan Siti Hawa..
Tak pasti dari Habil atau Qabil tapi yang pasti dari mak ngan abah aku
PEACE

3. Berapa adik beradik anda? Anak yang ke? Brp lelaki n perempuan?
Lapan beradik! anak ke empat! empat gagah dan empat lembut!
Anak buah panggey aku PakJang

4. Sekolah terakhir anda?
SMKPJ
hahaha nak tau carik ar dalam peta Pahang

5. Bila terakhir anda memotong rambut?
16/07/2009
Aku ingat sebab aku memang selalu potong rambut lepas gaji...
Rambut yang pendek adalah gaya Rock zaman sekanrang kan??


6. Shampoo apa yang anda gunakan sekarang?
Cap Ayam kot... tak baca lebel la pulak
hahaha

7. Anda gemar menjahit? Kalau tidak nyatakan sebab
Apa barang menjahit... Tak Rock Langsung...

8. Jika duduk di rumah, adakah anda suka menghias diri
Tak sama sekali... kusut dan serabut lebih Ori...

9. Apakah kerja rumah yang paling malas anda hendak lakukan?
Basuh periuk belanga

10. Soalan terakhir...bagi 5 kenangan MANIS yang tak dapat anda lupakan sampai bila bila
Basking kat Pantai klebang Melaka... Jamming ngan kembar aku beserta seorang kawan bernama Lauk... Makan durian kat kat pangkin belakang umah aku... Mancing udang kat sungai Rompin..
KAHWIN
Tag ini dipanjangkan kepada:
Naruto
cicakmen
Bumblebee
seluruh penduduk plenet NAMEK
Tak lupa juga buat Wolvarine dengan ucapan ceria2 selalu
buat mereka2 yang tak pernah jawap TAG...

Sekian dahulu wasalam...
PEACE

9 comments:

sis_nita said...

sama laaa..
kita pon bulan 12..
:)

mamai said...

wie tokey saudagar unta mana kau ilang lama bebenor

meo188 said...

eh.. perenggan pertama itu.... ehem2...

lain mcm jer... huhuhu :p

dkama said...

sis_nita:
haha ramai orang cakap bulan 12 beshh

mamai:
Hilang dalam terang la bro

T.u.Y.a said...

untamu untaku jugak kama..
heheheeh..blakang umah aku ade kandang unta..
leh la letak tdokan unta kat kandang tu..

suka aku x de dilistkan dalam mereke2 yg kena wat tag..

anak laut said...

salam....

tq sudi singgah di anaklaut....

ciK LyndaWawa igUana said...

saya suka menjahit.....:)

dkama said...

meo188:
Wa punya unta tersadai sementara la bro... ngah pokai nih... ade sen baru oveberhol... hahaha PEACE...

TUYA:
Cinta sejati terhadap UNTA ada baik ade buruk... silap koner tersungkur...
TAG ku bukan untuk dirimu... kalau rase bumblebee buat ar TAG tuh...

anak laut:
nanti gua singgah selalu bro... anak laut memang best... PEACE...

cik LindaWawa IgUana:
menjahit tuh seni bagi pompuan... teruskan menjahit... tak cukup benang cakap... PEACE...

Pulau NAMOYAKI said...

kenapa,
macam sedih sahaja bunyinya...

apakah dikau sedang berduka?