Pages

Monday, April 27, 2009

KERETA KEBAL MODEN

Isi atau Kulit [SEARCH]

Yang mana berharga
Isi atau kulit
Kertas bungkusan yang indah coraknya
Membungkus benda tak kira nilainya

Yang mana kau pilih
Isi atau kulit
Kulit yang cantik hiasan mata
Isi yang baik santapan jiwa

Ada orang lihat kulit
Ada orang suka isinya
Kulit dan isi menjadi erti
Jikalau tahu menilainya....

Yang aku maksudkan dengan kereta kebal moden ialah gambar di atas.... lirik lagu tuh saja jer nak naikkan suasana Rock skit... hehehe maklumlah aku membesar dengan lagu2 dendangan Amy Search... berbalik pada kereta kebal ni, luarannya nampak seperti van yang biasa tapi sebenarnya keseluruhan bahagian dalam telahpun diubah suai supaya menjadi kalis peluru termasuk cermin tingkap dan cermin hadapan... bahagian dalam van dijadikan 3 bahagian.... bahagian hadapan adalah untuk driver dan officer, bahagian tengah adalah office aku merangkap rumah aku no 2 dan bahagian belakang adalah peti kebal untuk simpanan cash kurang daripada 10m... so kerja aku dalam ni adalah untuk tidur sambil jaga peti kebal tu je lah... hehehehe... kereta kebal moden ni dilengkapi dengan GPS supaya senang dikesan ke mana sahaja team work aku pergi.... selain tu semua pintu hanya boleh dibuka dengan menggunakan system komputer yang canggih.... bagi yang tak pernah masuk kereta kebal ini mesti terkurung... so jelas di sini kereta kebal moden ini juga berfungsi sebagai lokap sementara bagi penceroboh... hehehehe kalau rasa2 nak rompak ... LU PIKIR LAH SENDIRI...

6 comments:

maza said...

daripada aku rompak van itu, baik aku paw ekau.. tunggu jo kek gerai milah dopan sanun..

lepas tu, paw ekau lah dengan teh segelas..

dkama said...

hahaha takkan paw teh jo... nasik lomak tak mau ko.... milah punyo pasal den baik ati skit

Lina Bte Zakaria said...

ala belajan jo jek?lina x banja sekli ke..nak lampchop boleh....ngidam ni..:D

dkama said...

bole2 janji kek kodai milah... hehehe

eiza in the house.. said...

milah kete hijau ku..bila pulak bukak kedai??..

dkama said...

milah kete ijau tu bakak kedai jahit la eiza... hehehe