Saturday, April 25, 2009

PANDAIKAH AKU??

Untuk kali ni dkama posting blog ni dengn sedikit n3 ringan... so enjoy this n3 k...

Ada dua sahabat karib tetapi berlainan tingkat ilmu pengetahuan, seorang pandai n seorang lagi bodoh... nak dijadikan cerita mereka berdua pergi ke temuduga untuk mencari orang bodoh... kedua2nya diterima bekerja...

si pandai : Alhamdullillah, dapat 
gak aku kerja ni... 
si bidoh : alah soalan temuduga 
yang diorang bagi
tadi tu kacang 
jer hehehehe....
setelah bekerja dalam sebulan mereka mendapat tawaran untuk ditemuduga dengan gaji yang lebih lumayan... tawaran ini adalah untuk mencari orang yang pandai.. si pandai kompom ar dapat tapi yang si bodoh ni cam tak puas ati pulak... hehehe...

si bodoh : macam mana ko boleh 
lulus pulak yer???..
ko pasang kabel ye?? 
pelik tol aku! padaahal
aku da jawap soalan
temuduga diorang dengan 
jawapan yang bernas da...
Si pandai : eh ko ni! mana ade aku 
pakai kabel... aku pun tak
jangka aku boleh diterima... 
nasib2 je tu...

Dan mereka pun berjalan pulang kerumah masing2 dengan seribu satu tanda tanya di fikiran mereka...

hehehe agaknyer apa kesimpulan yang kita boleh buat dari n3 ni yer??

2 comments:

Aku punyo pasal said...

kesimpulannyer....jangan belagak pandai,walaupun kita pandai...dan jangan jadi bodo walaupun kite bodo...so...jadilah diri kita yang sebenonyer....amacam?ok?kalau x ok...biase ler...LU PIKIR LA SENDILI....hua!hua!hua!...

dkama said...

kom pom ok... aku tak hal pon.... hahahaha