Saturday, March 20, 2010

1Malaysia

Pagi tadi aku lepak kat Mc.D sebab ada kerja sikit nak dibuat lalu aku memesan coke dan amik tempat duduk yang paling ujung... kira cam ujung benua jugak la... Wifi kat sini kuat so sempat aku tenet dulu... Jimat la limit Broadband aku... Ada pulak orang cina satu Family datang makan kat meja sebelah... Pastuh bapak dia datang kat aku pinjam lighter... Pelik pulak aku, takkan dia nak isap rokok kat sini... Tanpa memikirkan masa depan aku pun kasi jer la dia pinjam....

Pastuh Diorang nyanyi lagu Selamat hari jadi dalam bahasa melayu... Terharu pulak aku... hari jadi anak dia yang bongsu... lantak ah yang penting jap lagi dia pulangkan balik lighter aku tuh.... Perasaan sangka buruk yang mengatakan lighter aku kompom kena kebas menebal hahaha... Tapi sebaliknya Dia bawak sepotong kek kat aku sambil pulang lighter... Nyesal aku sangka buruk... Wife dia pun bukan main ramah lagi... aku wish besday kat anak dia... Tak lama lepas tuh datang pekerja Mc.D berbangsa India pulak cakap kat aku "Bang nak refill coke?" Ok best... Penuh balik cawan aku... hahaha... Sebenarnya walaupun kita berlainan bangsa tapi kita dah terlampau lama bergaul... Cuma lain bangsa lain budaya... Kalau semua paham, 1Malaysia kompom akan berjaya...

=PEACE=

16 comments:

maiyah said...

jahat ko yek.. hehe.. tp ok le dpt kok free gitu

zetty said...

hidup satu malaysia...hihihi

miss oren said...

haa..tu la berfikiran negatif ko ni

ciK LyndaWawa igUana said...

best2.......sangat best gitu...hehehe

zaiMi said...

hidup 1 malaysia! hehe

dkama said...

to maiyah...
bukan jahat ar kak, cuma muskil jer... hahaha

PEACE..



to zetty...
kalau ada 2 malaysia pun aku nak satu kan jugak...

PEACE...



to miss oren...
Aku kan pak guard... berfikiran negetif buat kita berjaga jaga...

PEACE...

dkama said...

to Cik LindaWawa igUana...
Ehm memang best... cik linda suka makan kek kan...

PEACE...



to zaiMI...
Hidup 1Malaysia...

PEACE....

Nazz@Purple said...

Wah..wah semangat nya...

blueCITY® said...

salam dkama..
selamat kenal2
tq singgah n komen blog biru..

kadang2,
kita rasa lebih terharu dgn layanan bangsa lain dari bangsa sendiri
kdg2 kita rasa selamat dgn bangsa sendiri,
kdg2 kita amat perlukan bangsa lain
so,
pandai2 la bawa diri, walau dgn siapa kita berdiri...

tq
heeee

meo188 said...

1dkama oh yeah!!!!

dkama said...

to Nazz@purple...
Boleh la... Semangat la jugak hahaha...

PEACE...




To Blogger blueCITY®...
Warna warni kawan2 Dkama yer ada oren ade purple ade biru...

Manusia memang dijadikan bersuku suku bangsa untuk mewarnai dunia...
Kalau manusia cuma ada satu bangsa je maka hilanglah seri dunia...

PEACE...


to meo188...
1meo 1Boboiboy...

hahaha PEACE Bro..

ch@ said...

tu la, len kali think positif, pesal lighter tu ko beli mahal sgt ke? haha! bersangka baik ye :)

dkama said...

to ch@...
Lighter tuh murah jer tapi kalau aku takde lighter payah gile aku... mula la hidup tak tenteram... macam ayam berak kapor la aku tak leh isap rokok... tunggu la sampai umpa kedai baru dapat lighter yang baru...

PEACE...

blueCITY® said...

wah,
kata dkama kan berbunga..
lalalala

hidup dkama
peace!!

maza said...

wahhh sudha lama tak melepak kat sini.. huhhu

salam org genting! hehehhe

Aku said...

Don't judge people by the color of their skin..!

Peace No War..!

Hahaha...