Tuesday, March 30, 2010

Blues Ular Sawa

Wajah dan gaya semua buka mata
Tutur bahasa lagaknya orang kaya
Pandangan impian mungkin kau kan tergoda
Pantang di sapa kau kan jadi mangsanya

Katanya buta buta kan mata mu
Ikut ikutkan nafsunya
Hanya ada seminit saja katanya
Nanti dulu kaki ku ini bahaya
mari mari katanya

Kau bijak pandan semua dah tergadai
Kau punya pandai jangan aku jadi macai
Jangan pandai pandai nanti kau kena tibai
Ragam orang kita ada saja yang terkena

Ada ada kan cerita bikin orang purak peranda
Sana sini musuh sahaja dasar tidak berguna
JAHANAM

Ja jangan ja jangan hampiri mereka
Ja jangan ja jangan memenuhkan dosa
Terpulang dirimu untuk menjadi kaku
Cerita dah laku dasar penipu

Pandang lah ke dalam dan kupaslah kendiri
Tapi hati busuk sekali dan kira...
Beruk dah suka ular sawa dah terkena
Suka sama suka tapi aku tidak rela

Ja jangan ja jangan hampiri mereka
Ja jangan ja jangan memenuhkan dosa..




p/s:- jangan terpedaya ngan skim cepat kaya


=PEACE=

14 comments:

maiyah said...

mmg jgn caya le
ingt lirik lagu tadi

dkama said...

kita percaya skim cepat kaya boleh buat kita kaya adalah satu cabang syirik kan kak...

memang lirik lagu WINGS pun hahahaha yang nyanyi bukan awie tapi mus MAY...

PEACE..

blueCITY® said...

salam,
heheheheheh
skim cepat lingkup
skim cepat gila
ekekkekek....

sihat ke
bestnya musim kabus ya
sejuk....

mamai said...

baru hari ini aku tahu ada blues ular sawa....biar kena belit ngan ulang dari kena belit ngan manusia

ch@ said...

ngape skim cpt kaya ngn ular sawa? ada persamaankah? aku tak brape pakar menjiwai sajak ar, hahaha!

blueCITY® said...

tak suka ular
geli..

ewwwwwwwwwwww

♠ayuzdeathwish♠ said...

ular cantek~
tp skim cpt kaya hodoh~
wakakakaa

meow kucing said...

blues kucing siam lak

dkama said...

to blueCITY...
musim kabus nih sejuk pepagi nak gi kerja... PEACE...



to mamai...
betul tu bro... tapi dalam lagu nih ular sawa yang kena belit... PEACE...



to ch@...
yang nih bukan sajak tapi lirik lagu... Ular sawa tu binatang yang malas... Dia malas nak buat kerja tapi nak sentiasa kenyang... sama la ngan orang yang malas kerja tapi nak cepat kaya... PEACE...

dkama said...

to blueCITY...
sama la kita... PEACE..



to ayudeathwish...
tapi dua2 perangai hodoh... PEACE...



to meow kucing...
tak kesah ar blues apa janji ROCK hahaha... PEACE...

Nek Cun said...

Mana ada boleh senang-senang dapat duit banyak tanpa usaha? Macam mana kalau melabur sikit boleh dapat pulangan yang banyak? Tak ada apa pun yang free sekarang ini!... jadi jangan mudah terpedaya...

NAJ HEBAT said...

ahaha.. ade ke skim cepat kaya???

aku ingt ko nak kata sesuatu pasal perempuan yg bahaya..


adakah aku menggoda jge?? bahaya!

Cikgu Yang said...

Salam!! terima kasih ingatannya !!

ch@ said...

ooo baru aku faham akan simboliknya ayat itu...